måndag 8 februari 2010

Stenbock

Fick den här kommentaren av Cathrine (som kör på LCHF hon också) på mitt senaste inlägg och det fick mig att tänka i flera timmar!

Hej igen, Du är en Stenbock som jag, drömmare skrev du om dig själv JAAAA det känner jag igen!!! hahaha.Jag har haft också dålig diciplin men när jag hittade ngt att göra som var viktig för mig så var det mycket lättare. Nu jobbar jag ibland tex. med välgörenhet kan man säga, barnhemsbarn som jag älskar. Har börjat på gym förra vecka igen....efter ett bra tag. Hade sköldkörtelproblem och gick upp i vikt pga det ; ( 15 kg. För mig hjälpte/hjälper det när jag satt/sätter upp dagsprogram till mig på papper tex häfte och jag har med matdagbok....heheh. Jag och mina listor som min man säger till mig. Jag vet inte vad du brukar göra på dagarna? umgås du med vänner på dagarna eller jobbar alla som imitt fall suck. Ha det så bra o hoppas du hittar ngn lösning!!!

Jag kan ju inte säga att det är fel - jag drömmer och drömmer och drömmer. Ibland är det så att jag nästan tror att jag kan få mina drömmar att slå in genom att tänka riktigt mycket och ofta på dem - allvarligt alltså! Dessutom kör jag på listor hela tiden. Packlista, inköpslista, dietlista, viktdiagram, you name it! Och det stämmer att när vi får pyssla med något som är större än våra själar så blir det ganska bra - dansen har varit så för mig. 

Men jag tror ändå inte att jag är en stenbock i hjärtat... Gjorde ett test för jättelängesen där man sa att en person egentligen var två olika tecken; ett stjärntecken som man var född till och ett som representerade en annan del av dig. Man fick skriva in både födelsedag, år och till och med tid... Jag blev vädur på denna nivå. Sen dess har jag alltid läst både stenbockens och vädurens horoskop när tillfälle ges.

Och idag efter Cathrines kommentar så blev jag så nyfiken att jag gick in och läste lite karaktärsbeskrivningar på både stenbocken och väderen. Och jag och Paul skrattade högt till beskrivningen av väduren - det var jag in i minsta detalj lyssna på denna: 
Aries motto is "Ready, fire, aim!" It may be backwards for others, but you'd rather figure out what to do while you are doing it. Impulsive actions, however, can bring you your share of trouble. While others are gathering information to make informed decisions, you are already on your way. As such, you could suffer from false starts. In fact, you Aries are so good at starting things that you can be off onto your next project before completing the previous one. As you Aries mature, you learn to slow down your reaction time in order to think about the consequences of your actions. 

Kommer ni ihåg klänningarna jag har sytt och sprättat ett antal gånger nu??? Huvudet först - tänka kan vi göra någon annan gång. 

Hade även tid att läsa Pauls... han var på pricken en vattuman, helt klart:
The symbol for Aquarius is the Water-Bearer, a universal man who is pouring forth water from a jug. This universal man represents the community of mankind. The waters of life flow, like ideas coming from the unrestrained mind. Many people mistakenly think that Aquarius is a water sign, but it is an intellectual air sign. As such, Aquarius can be interested in concepts and ideas. Because of its universality, Aquarius can seem somewhat detached from personal emotions. It's not that you Aquarius don't have feelings; it's just that yours are different from most others. You dance to the beat of a different drummer.

Aquarius Possible Weakness: Know-it-all attitude puts others off

Har tagit horoskopbeskrivningarna från denna sida 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar