måndag 8 februari 2010

Issues!

Jag lider nog av något allvarligt tror jag! Vad sjutton är det som är fel med mig???

Självdiciplin - GONE
Och då menar jag verkligen borta... den finns ingenstans och jag har letat överallt! Kan man köpa en ny tror ni?

Självdiciplin - extra stark skulle jag välja då. Gärna en såndär som sägs ska börja verka inom 30 minuter dessutom.

Jag vet inte vart jag ska börja ta tag i mig själv. Maten har jag ju inte så stora problem med men jag känner å andra sidan inte igen min kropp då den fortfarande går igenom en återhämtningsprocess från Yasmin... Min kropp reagerar helt klart mycket starkare på fel mat nu än vad den gjorde förut. Den tvärvägrar! Äter jag bröd blir det ett toabesök inte långt efter, äter jag något sött blir det en tupplur ca 30-60 minuter senare och äter jag som jag ska så mår jag toppen! Nästan som en blandning av glutenintollerans och diabetes, fast kanske inte så starkt som dom får det, men jag känner helt klart igen symptomen som dom har... Och jag kan ju säga att det är inte värt det!!! Den dära kakan som ser så god ut, det där brödet som luktar så gott, pastan, popcorn... det är inte värt det! Inte alls faktiskt!

Men så till träningen - jag går ju ner till gymet efter danslektionerna jag har på tisdagar men that is it. Jag måste börja träna mera. Jag vet inte vad det är som gör att jag inte ställer mig på maskinen hemma eller trycker in en pilates DVD i datorn och kör... är det det faktum att jag bara kan göra det i vardagsrummet och stör hela kvällsfriden om jag gör det, eller är det bara en ursäkt? Handlar det om tid?? Läste om en kvinna som hade som regel att om hon skulle titta på TV så var hon tvungen att träna... fungerar ju tills man slutar titta på TV, haha!! Det skulle ju fungera om det bara var jag hemma, eller om vi hade en källare så jag kunde skruva upp volymen på TVn så jag hör vad de säger.. men jag har inte den lyxen. Ska jag börja åka till gymet varje dag efter jobbet??? Det skulle kunna fungera om det inte vore för att om jag skulle komma hem runt halv sju varje dag så skulle Paul fixa mat själv och när han fixar mat så blir det pizza, pasta, baguette, eller något annat i den stilen - och då är ju träningen jag nyss gick igenom helt och hållet bortkastad! Och jag skulle dessutom spendera resten av kvällen på toa eller sovandes framför tvn..

Någon som har tips om vad jag kan göra? - Och nej, jag tänker inte gå upp tidigare på morgonen för att träna, jag är redan en zombie på mornarna att en timme tidigare kan inte göra saken bättre... men det vore fin-fint om jag kunde klara av det. Men när jag testar så fungerar det bara i några dagar och sen är det snooze som gäller.

Ja, jag vet - ISSUES!






3 kommentarer:

  1. Hej igen, Du är en Stenbock som jag, drömmare skrev du om dig själv JAAAA det känner jag igen!!! hahaha.Jag har haft också dålig dicipli men när jag hittade ngt att göra som var viktig för mig så lättade mycket. Nu jobbar jag ibland tex. med välgörenhet kan man säga, barnhemsbarn som jag älskar. Har börjat på gym förra vecka igen....efter ett bra tag. Hade sköldkörtelproblem och gick upp i vikt pga det ; ( 15 kg. För mig hjälpte/hjälper det när jag satt/sätter upp dagsprogram till mig på papper tex häfte och jag har med matdagbok....heheh.Jag och mina listor som min man säger till mig. Jag vet inte vad du brukar göra på dagarna? umgås du med vänner på dagarna eller jobbar alla som imitt fall suck. Ha det så bra o hoppas du hittar ngn lösning!!!

    SvaraRadera
  2. Oj... Lustigt att du kan sätta hammaren på spiken på mig sådär.. Jag kör med listor och listor och listor. Men jag har aldrig trott att jag varit en sann Stenbock, haha.

    SvaraRadera
  3. Glömde ju att svara på nästan halva din kommentar.. haha.. Jag misstänker att jag har någon form av köldkörtelproblem just nu. Sist jag tog prover så var allt ok, men det var inte förrän efter det som allt smällde till och jag gick upp flera kilon. Jag tar ingen medicin för det utan tar jod två gånger om dagen för att se om det kan hjälpa (bland en hel drös med andra vitaminer och mieraler).

    På dagarna jobbar jag, som andra dödliga. Vore toppen om jag kunde slippa men det är inte läge att bli hemmafru just nu inte.

    Hoppas allt går bra för dig och att du mår bra. Lycka till med LCHF!
    Kram

    SvaraRadera