måndag 15 februari 2010

Inte så mycket härifrån

Tänkte att jag kanske skulle titta in och säga hej. Snön ligger fortfarande därute och spökar för många och ikväll får vi mer, men inget jag orar mig för. Allt kommer säkert rulla på som vanligt imorgon. Några idioter på vägarna, och några i dikena. Men det är som det ska då...

Helgen har varit bra. Har egentligen suttit klistrad framför TVn och tittat på OS. Jag får ju dock mest se vad amerikanarna har att erbjuda, men tycker ändå att de visar från alla olika event. Har äntligen sytt klart fyra klänningar och planerar att lägga upp dom på en hemsida här snarast.

Vi var och gjorde våran deklaration i helgen, och det visade sig att vi var skyldiga pengar istället för att få tillbaka - det ska ju vara första gången till allt. Vi blev rekomenderade att köpa hus då det skulle hjälpa oss en hel del men vi är ju tyvärr inte där än... ca 6 månader till. Sen nämnde jag ju att jag ville starta eget och hokus pokus - nu måste alla papper in senast den 15 mars... det börjar rulla!

Nu måste jag luncha!
Kram kram

6 kommentarer:

  1. Oj då det är ju snart.... Vad skall du börja med för busines? Är det en liten eller större stad du bor i? Jag bor i en liten stad med 8500 pers. LIte på landsbugden men detta är en stad. Berätta gärna om din busines plan ; )

    SvaraRadera
  2. Hej Helena. Går du på gym eller ngt annat du motionerar med? Jag har nu i 3 veckor varit varje vardag på gymmet i 1,5 h och jag älskar det. Har börjat med spinning förra veckan som jag har gjort nu igår och idag och kommer att göra det varje gång i 30 -40min och sedan tar jag tygnderna. Känns bra. Märker bara att jag behöver sömn 1 extra timme per natt. Berätta gärna hur du motionerar ; )ha det så bra

    SvaraRadera
  3. hittade på nätet ett underbart recept på plättar eller crepe som jag lagar igen för 5te gången på ngn vecka bara ; ))) Du äter väl också lchf? ahr jag rätt. 1ägg, 1msk fibehusk, 1dl, grädde, 1dl mjölk, 10g smält smör, 1/2 krm vaniljpulver men inte om du gör crepes. Låt dra 10min =fiberhusk. Vispa årdentligt ägget i fiberhusken o låt dra. Det blir 5 st i 17 cm idiam.

    SvaraRadera
  4. Hallå Cathrine! Jag syr och har precis börjat med barnkläder. Syr och trycker. Jag bor utanför Philadelphia i en liten stad.. det fungerar men är lite väl litet för min smak. Hade fungerat bättre om jag ändå kunde bo i ett hus med trädgård.

    Jag undervisar dans två kvällar i veckan så jag får röra lite på mig då. Sen blir det styrketräning en gång i veckan. Utöver det kanske jag tar en promenad, eller hoppar på elyptical machinen som står här hemma. Men det hör till ovanligheterna, haha. Kul att du klara av träningen så bra!! Hoppas du tar extra vitaminer så kroppen orkar med!?

    Jag har också hittat ett recept som jag älskar: Två ägg, två stora vanliga matskedar med keso, två msk dinkelmjöl (spelt på eng) och lite salt. Mumma!!! Ska testa ditt också framöver!! TACK!

    SvaraRadera
  5. Kesoplättar är goda, är det anna Jacobssons recept? Men detta jag gav dig är nästan godare... hittade den denna förra veckan.

    SvaraRadera
  6. Ja receptet är från Anna Jacobsson. Jag gillar henne! Ska testa dina någon gång. I'll let you know!

    SvaraRadera